dimecres, 6 de gener del 2010

Entrevista a... Edu Ros


“...en aquest equip es lluita fins a l’últim minut.”

Nom i cognoms: Edu Ros

Edat: 19

Població: Manlleu

Número camiseta: 6

Número preferit: 10

Color preferit: vermell

De quin equip ets: Barça

Música preferida: dance, house

Plat per menjar: una bona fideuà

Beure preferit: aigua o J&B amb coca-cola, depèn del moment

Una pel·lícula: “a todo gas”

Una canço: “evacuate the dancefloor”

Un hobby: anar a esquiar



1.- El teu primer any a La Cabra, en quins altres equips has jugat?

He jugat en varis equips: el Manlleu, La Gleva, el Voltregà i el Santperenca abans d’arribar a La Cabra.


2.-Com és que vas decidir marxar del teu ex-equip?

No m’ho vaig haver de pensar gaire, vaig marxar perquè amb els companys que jugava a juvenil encara els hi quedava un any més, en canvi, a mi no. I a més a més amb l’equip de tercera del Sanperenca no m’hi veia gaire implicat i segurament no hagués jugat tant com estic jugant aquí.


3.-Com vas entrar a l’equip? Coneixies algú?

Dons vaig entrar a l’equip gràcies a una trucada d’en Manel, dient-me si volia anar a jugar a La Cabra. Li vaig di que m’ho havia de pensar però finalment vaig dir que sí.


4.-En quina posició jugues? En quina t’agradaria jugar?

Sincerament no jugo en una posició fixa, algun partit de mig, un altre partit de central o un altre de lliure, depèn del què decideixin els entrenadors. M’agradaria jugar de mig, sempre m’ha agradat però he jugat molts anys de central i estic més acostumat en aquesta posició.


5.-Sempre has jugat en aquesta posició?

No, d’això ja fa un parell o tres d’anys, quan vaig anar a La Gleva és quan vaig començar a jugar de mig, però tot el temps que vaig estar al Manlleu vaig jugar sempre de central.


6.-Què creus que necessita un defensa com tu?

Podria necessitar moltes coses, però diria que amb col·locació al terreny de joc, una mica de rapidesa i una mica de toc de pilota n’hi ha prou.


7.-Recordes algun gol o jugada (de les que has fet) en especial?

En especial recordo una jugada que vaig fer al Sanperenca que va acabar en gol. L’últim partit de la temporada, ens xiulaven fora de joc en cada jugada. En aquell moment jugava de mig, em van passar la pilota, li vaig passar a un meu company, que me la va tornar en veure que jo entrava des de la segona línia tallant així el fora de joc. Entrant una mica per la banda, em vaig anar acostant a la porteria fins acabar en gol.


8.-Què és per a tu La Cabra? Coneixies la seva història?

Per a mi La Cabra, al principi era un equip que li costava guanyar partits i que es rendia fàcilment, però ara veig que es un equip que està molt unit al vestuari, i és un equip que per guanyar partits, ha de deixar-ho tot. I ho deixa tot. No conec la seva història però espero anar-la coneixent.


9.-Ets dels jugadors més joves de l’equip, això t’afecta d’alguna manera?

Al principi de temporada sí que em va afectar una mica perquè sent el primer any i tan jove i no coneixia a ningú, dons em notava una mica estrany, però a mesura que va anar passant el temps vaig anar agafant confiança i tot s’ha de dir que també em van ajudar tots els que ara son companys.


10.-Malgrat ser nou d’aquest any, ja t’has guanyat la titularitat amb raó, com et sents?

Doncs em sento molt bé, molt agraït als entrenadors que veig que confien am mi i espero no decebre, la veritat és que no em pensava pas que aniria així la cosa, pensava que em costaria més guanyar-me un lloc a l’equip... per això de ser nou i el més jove.


11.-Quines diferencies vers el teu any anterior a un altre equip, i ara en aquest, hi veus?

Per exemple, en comparació amb l’any passat, en aquest equip es lluita fins a l’últim minut i en l’altre llençàvem els braços molt ràpidament. I en altres equips que he jugat no es jugava gaire la pilota, i aquí com a mínim s’intenta jugar-la.


12.-Com van els estudis?

Ara mateix no estic estudiant, l’any passat vaig acabar batxillerat i vaig anar a fer la selectivitat i la vaig aprovar, amb una nota normal. I després no tenia clar què estudiar i finalment vaig decidir quedar-me un any ajudant al meu pare, que treballa de mecànic.


13.-Què és per a tu el futbol? Aspectes positius i negatius.

El futbol per mi és un petit repte personal, en cada entreno, en cada partit has de donar el millor de tu per fer-ho bé i tenir la satisfacció que ho has fet bé i ha servit d’alguna cosa, també és una manera d’estar amb els teus companys i passar-t’ho bé jugant amb ells. El problema del futbol però és que has d’estar en forma sinó malament, et canses bastant però es pot suportar, i si perds és un cop dur per la moral, però has de seguir endavant.


14.-Quants anys fa que jugues a aquest esport?

Dons des de que vaig poder, a 1r i 2n de primària vaig jugar a futbol a sala, i després a 3r ja me’n vaig anar al Manlleu i fins ara no he parat ni un any, e canviat d’equips però no hi ha hagut any que no hagi jugat a futbol.


15.-Tens algun jugador com a referent?

Sincerament no en tinc cap, penso que cadascú ha de jugar com sàpiga o de vegades com pugui. Crec que si has de fer el teu estil de joc, però si que m’agradaria ser un Xavi o un Iniesta del Barça.


16.-Què valores més en un equip de futbol?

Això sens dubte és el companyarisme, la pinya que hi ha dins el vestuari. Si no hi ha bon rollo, aquell equip no pot aspirar a gaire.


17.-Què penses de la situació actual del club, a la classificació?

Dons és el meu primer any aquí i em sembla que estem força bé, que fins i tot podríem estar més amunt, i que segur que hi estarem. Perquè segons he sentit aquest és un dels anys que estem més ben classificats.


18.-Com et veus amb els nous companys?

Amb els companys molt bon rollo, al principi sempre costa una mica però em van ajudar molt a incorporar-me.


19.-I tema entrenadors, com els veus?

Els entrenadors també els veig bé, penso que tenen ganes que aquest equip tiri endavant i aconsegueixi coses importants.


20.-Com t’estàs veient aquesta temporada?

Aquesta temporada penso que és la millor de totes, és l’any que em trobo més bé físicament, tot i que encara podria estar més bé. I dins els camps, en els partits doncs també em trobo a gust, tant jugant com amb els companys que tinc al costat. A veure si podem anar polint els detalls i acabar la temporada al màxim.


21.-Tens manies a l’hora de jugar? Segueixes algun ritual?

Realment no he set mai de rituals, l’única cosa que faig és entrar al camp amb el peu dret... potser és una tonteria però em va bé fer-ho.


22.-Digues un bon company de l’equip.

Un bon company, és difícil decidir-ho però jo diria en Marcel, és molt sociable i diria que li agrada molt la broma.


23.-Un camp per jugar?

De moment el camp que m’ha agradat més és el del Monasterio, però m’agradaria molt tornar a jugar al camp del Manlleu.


24.-Quines lesions importants has patit al llarg de la teva carrera?

Afortunadament cap ni una, jugant a futbol no m’he fet mai res, a part de cops i rascades. Només em vaig fer un esquinç al turmell dret jugant a futbol a l’hora de gimnàs de l’institut i a més a més m’ho vaig fer tot sol.


25.-Digues una virtut i un defecte teu al camp.

Com a virtut diria que la col·locació al camp, i com a defecte la rapidesa, no sóc un jugador gaire ràpid.


26.-Et veus involucrat en el món futbolístic molts anys més?

Espero que si, perquè és l’esport que m’agrada i el voldria practicar molts anys més, fins que el cos digui prou.


27.-Com valores el bloc? Canviaries o afegiries alguna cosa?

El bloc el trobo una eina molt útil, i a més ara en aquest temps de tecnologies. Jo el deixaria tal com està, així està bé, no hi falta res ni tampoc hi sobra.


28.- Què hi tens a la tauleta de nit?

No és ben bé una tauleta de nit, és tauleta de nit i escriptori junt, és un sol moble. Hi tinc unes quantes coses; el despertador, una guardiola, llibres, de vegades roba que haig d’endreçar i no l’endreço, i alguna altre coseta.


29.-Sexe abans de jugar?

Jo sóc més partidari de fer-ho després.




2 comentaris:

Anònim ha dit...

Gran jugador i millor persona l'Edu, d'un seu ex company del Manlleu :)

Anònim ha dit...

Hey, I can't view your site properly within Opera, I actually hope you look into fixing this.