dimecres, 11 de novembre del 2009

L'Entrevista a... Ramon Saborit

“L'Enric és La Cabra. El que ell ha fet per un club, ningú mes ho ha fet enlloc.”

Després de moltes setmanes, i vàries demandes dels lectors, tornem a tenir la secció de l’Entrevista. La podreu trobar cada dimecres aquí. A tots els que ja sou fans de La Cabra a al Facebook, rebreu una notificació quan aparegui, com ja sol ser habitual, i els que encara no ho sigueu... a què espereu?

La primera entrevista d’aquesta temporada li ha tocat a en Ramon Saborit, un dels jugadors mítics de la història de La Cabra, ja retirat. Entrevista ideal per conèixer una mica més la història, l’Enric i els jugadors d’aquest club. Aquí teniu l’entrevista doncs:

Quins companys en especial recordes? Títols? Ascensos...?

D'entrada us puc dir que vaig estar molts anys a La Cabra i amb això els companys que recordes en son molts. Potser es fan més especials els de la temporada 95-96, que va ser quan vam pujar a Segona Regional. Gairebé tots jugàvem junts a La Cabra des de que teníem 10 anys…

Però comencem pel principi. Què és el que et va fer decidir fitxar per l’equip, ara fa anys?

Era l'equip més proper a casa, el meu pare ja hi jugava i jo hi anava des de petit. Vaig fitxar l’any 1977, quan tenia 10 anys.

En quina posició jugaves? Quin dorsal tenies (tenies predilecció per algun número en concret)?

Jugava de defensa amb el número 5, que de fet era el meu preferit.

Alguna superstició a la hora de jugar?

De superstició cap ni una... potser només en tenen els bons!!

Què ens pots explicar d’aquell temps? Com era el joc, els companys, la implicació...

La implicació era molt alta però els temps també eren diferents. Es jugava pràcticament de memòria ja que feia molts anys que ens coneixíem i jugàvem plegats.

Com et veies tu com a jugador?

Amb molta afició i moltes ganes de jugar perquè el futbol sempre m'ha agradat.

Quants anys fa que vas deixar La Cabra? I per què?

Fa 9 anys que vaig deixar La Cabra. La vida mateixa et va marcant les prioritats de cada moment.

Què ens pots dir d’un club mític com aquest?

Que era un club molt familiar en els seus inicis i això era el què el diferenciava de la resta dels clubs.

I relacionada amb la pregunta anterior, què ens pots explicar de l’Enric (una cosa va lligada amb l’altre)?

L'Enric és La Cabra. El que ell ha fet per un club, ningú mes ho ha fet enlloc. Ha viscut per La Cabra i ha marcat a tots els que hi hem passat.

Alguna anècdota divertida que recordis amb ell?

La quantitat de “nanos” que era capaç d'encabir dins la seva furgoneta Sava. Ara això seria impensable perquè cap pare permetria al seu fill pujar a aquella furgo!

No t’ho creuràs, però aquesta anècdota de la furgoneta no ens és del tot nova. En fi, i com el veus ara que ja no és entrenador?

El veig com sempre. Encara s'emociona quan parla de La Cabra.

Què t’ha fet tornar a entrenar els porters?

El fet de conèixer en Jordi Noguer i que els meus fills ja son més grans. Ells també juguen a futbol!

En Jordi Noguer... de què el coneixes?

Havíem coincidit algun any a La Cabra com a jugadors.

I ara, com va la relació amb l’equip tècnic?

Bé, sense problemes. Intentant aprendre d'ells.

I amb els jugadors?

Per la meva part bé, és l'oportunitat de relacionar-me amb gent mes jove.

Què ens pots dir dels entrenaments? Com els veus?

A mi em semblen perfectes. Amb els 20 anys que vaig passar a La Cabra mai havíem entrenat com es fa ara!

Has seguit l’equip aquests darrers anys?

Sí, però de lluny.

No s’anava massa bé en el tema resultats. Què creus que hi fallava?

Jo diria que la poca continuïtat que tenia l'equip en quan a jugadors.

Com veus l’equip aquest any?

Amb ganes i molt motivats per quedar ben classificats.

Segueixes el bloc?

A partir d'ara el seguiré!

Molt bé, gràcies per tot Ramon! I ja per acabar, algunes paraules per l’equip i els seguidors del bloc?

Que per molts anys puguem anar parlant de La Cabra!!!!!