dissabte, 25 d’octubre del 2008

L'ENTREVISTA A JORDI TIÓ "CAPITÀ"

Abans de res volem demanar disculpes pel retard d'aquesta semana en l'entrevista, ja que hem patit problemes tècnics.

"Vaig tornar perquè...collons!! ser a la Cabra, és està com a casa"
Aquesta semana a l'entrevista tenim a Jordi Tió, capità de la Cabra i un dels més veterans. Porta involucrat 8 anys amb aquest club tot i que ha fet alguna escapadeta. Per tant hem cregut adient començar les entrevistes dels jugadors amb ell com a primer entrevistat.

Nom. Jordi Tió Arisa
Edat. 27 anys
Població. Tona
Equips on has jugat. Manlleu, Corcó Tona i Cabra
De quin equip ets. Del Barça, per la mort de déu.
Música preferida. De tots menys regeaton.
Número preferit. El 12.
Un color. No tinc color
Un plat de menjar. De tot i molt; apunta apunta... "més val bona gana que bon menjar"
I una beguda. Aigua o un bon vi
Una pel.licula. Jajajaja no tinc pel.licula pero si he de dir algo pel.licules de la segona guerra Mundial
Una cançó. No tinc cap cançó.
Un hobby. Escalèxtric, corre, anar amb bici, menjar, dormir...
1.- En quines posició jugues?
De lliure.

2.- Quants anys portes a la Cabra?
8 anys.

3.- Com es porta això de ser el més veterà i alhora capità?
Bé, bueno es porta bé, és una responsabilitat i et sents valorat dins l'equip i amb tot el què comporta com tirar del carro que es diu.

4.- Com vas entrar a la Cabra?
Vaig estar de juvenil amb el Corcó i vam fer una temporada a tercera regional i el segon any es va desfer un dels dos equips que hi havien, llavors el meu pare coneixia amb en Vall i ens va comentar que a la Cabra faltava gent i cap allà vaig anar amb 20 anys.

5.- Què creus que ha d'aportar un capità a l'equip?
Experiència, tranquil.litat i sang freda. Un jugador fred en el sentit de saber-se controlar els impulsos i nervis.

6.- Què és per tu la Cabra?
Coneixies la seva història?Més que un club, una familia!! No coneixia la seva història però n'havia sentit a parlar molt perquè jo vivia a Manlleu i clar quan anavem a Vic, el meu pare sempre em deia, guaita aquí és el camp de la Cabra, i el camp de la Cabra el camp de la Cabra... doncs em va quedar. L'enric ja m'ha anat explicant coses, això rai.

7.- Què et va portar fa dos anys a canviar d'equip? i a tornar?
La dinàmica que es portava, no de mal resutats perquè al cap i a la fi és lo de menys, sinó de la poca involucració dels jugadors; no pots pretendre que amb 4 jugadors es faci un equip i vaig decidir canviar d'aires. I tornar perquè... collons la Cabra és com a casa!! si no hi ets, són coses que no pots explicar, perquè la Cabra? perquè ja et dic, es com una familia, i a més les coses ja tornaven a ser series i es va fer un bon grup. LLavors la gent em preguntava, tornaràs? tornaràs? i em deien que s'estaven fent les coses bé i el Tona tampoc hi estava del tot bé, acostumat a la Cabra que és més com de casa no m'acabava de fer el pes, vull dir que encara que no m'ho haguèssin dit ja tenia la intenció de plegar. El Tona és més club i la cabra tot es més casolà.

8.- Què n'opines del pas pel Tona?
M'ha fet veure que a vegades no pel nom del club ja és lo millor, tenen una altre estructura, suposu que com Manlleu, Vic, estan dins del mateix sac i al cap i a la fi estem a tercera regional vull dir..., és diferent ho veuen tot d'una altre manera, més de resultats i anar a guanyar que no pas més trobar un bon grup d'amics.

9.- Sempre has jugat de defensa?
T'agradaria provar alguna altre posició?Sí sempre, en moments puntuals de porter. Bueno el mig del camp és un lloc on sempre m'ha agradat, potser no tinc la suficient tècnica per donar un bon joc a l'equip, tot i que potser ho faria bé encara que sempre he jugat de defensa.

10.- Què creus que necessita un bon defensa?
Fisic i posició, són bàsiques si no tens tècnica, un defensa pot ser bo sense ser tècnica en aquestes categories.

11.- Què és per tu el futbol? Aspectes positius i negatius.
Positiu que és un joc d'equip i negatiu garrotades amunt i garrotades avall, les lesions... buf. I el futbol es un joc d'equip son 11 persones i tot el què comporta es maco i l'ambient, un altre negatiu es a fora el camp lo que se sol dir perquè a vegades all minut 2 la gent ja insulta a l'àrbitre, no sé... espera al minut 20, a vegades provoquen més els de fora que els de dins. És Però en general és un esport col.lectiu maco.
12.- Ja t'interessava el futbol de petit? Tens algun jugador com a referent?
Sí si si sempre ja des de petit a casa hem viscut amb el futbol, el meu pare era àrbitre i l'anavem a veure aixi que ens ha tirat més.
I un jugador com a referent... Stoitchkov per la força i el caràcter, potser també en Guardiola per la visió que té del futbol.
13.-Tens intenció de fer com el teu pare i fer d'àrbitre?
En principi no perquè si haguès volgut ja tenia oportunitat de fer-ho, i abans ja m'ho deia el meu pare. Inclús es pot compaginar jugar amb un equip i fer d'àrbitre fins a una certa categoria, fins que arriba un punt que ja t'has de decididir, però bueno no m'ho plantejo.
14.-És dificil ser fill d'un àrbitre i anar-lo a veure al camp?
Més dificil és ser fill de "...". No no, quan nosaltres anavem a veure al meu pare erem petits, no teniem més de 10 anys i desprès ja ho va deixar, pero pot arribar a ser dur.
15.-Què valores més en un equip de futbol?
El compromís.

16.- Tornant a la Cabra, com veus l'equip aquest any?
Veig un bon equip pero que no acaba d'explotar, més que posicionalment com a resultats que no ens acompanyen, però no hi ha mal equip tot i que hem de trobar la manera de jugar, és dels anys que hi ha un bon equip trobo.

17.- Quin creus que es el problema dels mals resultats aconseguits fins ara?
A part dels rival que fins ara han set del de la part alta potser la tàctica, jo sóc més partidari del 4-4-2 de tota la vida, trobo que a tercera regional un tio sol a davant i pilotes amunt es complicat, no m'acaba de convèncer.

18.- Com valores la tasca que estàn fent els entrenadors? i el club?
Molt bona, perquè si ets colla entrenant va bé partir l'equip segons el que fas, i entre ells hi ha bon rollo perquè ja es coneixien i havien jugat junts. També hi ha molta confiança entre tots i ells també juguen i entrenen i aporten coses bones i són un més. I la tasca del club la trobo difícil perquè com aquell qui diu amb un club familiar com és, val molts cèntims tot,encara que siguem a tercera regional, i si un arbitratge ja et val 110 euros cada partit i una fitxa 80 euros tirar un club aixi petit endavant té molt de mèrit.
19.-Tens manies a l'hora de jugar? segueixes algun ritual?
Sempre em "senyo" i porto una samarreta a sota.

20.- Diguem un bon company d'equip. I un camp per jugar.
En Roger Noguer, i un camp... qualsevol d'herba artificial perquè son la perfecció plana.

21.- Has patit lesions al llarg de la teva carrera? Quines.
El menisc, em van operar dos cops, jugant un partit quan vaig acabar el tenia ben inflamat però va ser una lesió de desgast d'anys i em podia haver passat baixant l'escala em va dir el metge i vaig estar de baixa dues temporades. I llavors les típiques lesions de garrotades.

22.- Com valores el blog? Afegiries o canviaries alguna cosa.
Està molt bé, m'agrada i el trobo interessant. I potser i afegiria més fotos, com perexemple la foto d'equip d'aquest any que aviat ja serem a mitja temporada i encara no la tindrem, això és una crítica jeje.

23.- Sexe abans del partit. Si o no?
Sempre que et deixin
Espai d'opinió lliure.

VISCA LA CABRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
D&D