dimarts, 15 de desembre del 2009

Entrevista a... Dani Solerdelcoll

“El millor de tot? Quan guanyes un partit difícil i veus les cares de felicitat dels teus companys, i el crit a dins vestuari... ja només per això, val la pena tota la resta”

Nom i cognoms: Dani Solerdelcoll Soldado

Edat: 25
Població: Sóc un ciutadà del món
Número camiseta: 11
Número preferit: mmm... l’11 mateix
Color preferit: el blau, com no
De quin equip ets: del Barça
Música preferida: Els Bee Gees
Plat per menjar: buff, n’hi ha tants... canalons, mateix
Beure preferit: El Sant Pere Pescador (un combinat especial)
Una pel·lícula: Forrest Gump
Una cançó: Yellow, de Coldplay
Un Hobby: Dibuixar, llegir, escriure, el bloc...

1.- Quants anys portes a La Cabra?

Aquest serà el meu 5è any a l’equip (o el 6è, ja? Passa molt ràpid el temps...)


2.-Havies jugat a altres equips de futbol?

Sí, a l’O.A.R. Vic, dels 14 als 18, més o menys.


3.-Com vas entrar a l’equip? Coneixies algú?

Amb el tema de la universitat havia deixat de jugar a futbol. Un dia, en Ricard (ex-jugador de l’equip) em va proposar d’entrar a l’equip. En tenia ganes i no m’ho vaig pensar massa. I així vaig tornar a agafar les botes!


4.-En quina posició jugues? En quina t’agradaria jugar?

Jugo d’extrem o mig dret, un lloc que m’agrada doncs puc fer de davanter o de defensa segons la jugada. A mi ja m’està bé aquest lloc, tot i que també m’agrada jugar de davanter.


5.-Sempre has jugat en aquesta posició?

Doncs no. De davanter, de mig, de lateral... tot i que tinc tendència a pujar a l’atac, així que... em sento més còmode de mig endavant.


6.-No et canses molt corrent tota l’estona per la banda?

Jajaja la veritat és que cansa i molt, doncs tant bon punt arribes a línia de fons rival per centrar, com has de baixar a defensar fins el teu propi córner. Però m’agrada jugar a la banda, ja et dic.


7.-Recordes algun gol dels que has fet en especial?

En especial... en tinc alguns de preferits, com no. Recordo el de córner directe contra el Corcó, l’any passat. O el del Gurb de fa uns anys, o el de fa uns partits contra el Roda de ter. També recordo en especial molts que he fallat... i algun que altre pal....


8.-Què és per a tu La Cabra? Coneixies la seva història?

Per a mi és un club molt especial. Un club on s’hi respira germanor, bon rotllo i gens de pressió. Reconec que era un club desconegut per a mi abans d’arribar-hi, però ara mateix no marxaria a cap altre equip, d’això n’estic segur. I espero penjar les botes aquí, i tant que sí. La seva història l’he anat coneixent... com no, de mans de la gent del club i de l’Enric, com no!


9.- I l'Enric, què representa per a tu?

Primer de tot, és un mite vivent. Un mite de l’esport osonenc en totes les de la llei. Soc dels pocs que encara el va poder disfrutar com a entrenador i és tot un honor conèixer una persona que ha dedicat tota la seva vida a un esport; el futbol. I a un club; La Cabra.


10.-Recordes algun moment en especial (jugant, dins o fora sopant, etc...) amb La Cabra?

Recordo molts bons moments, la veritat. I aquests bons moments sempre han pesat molt més que els dolents (centrats sobretot en els mals resultats dels darrers anys). El millor de tot? Quan guanyes un partit difícil i veus les cares de felicitat dels teus companys i el crit a dins vestuari... ja només per això, val la pena tota la resta no tant bona.


11.-I algun mal moment?

Les lesions. No només les meves, sinó algunes dels meus companys, que si bé no les pateixes en pròpia persona, tampoc agrada en altres doncs ells també posen il·lusió en poder jugar cada partit... i una lesió comporta un temps de repòs allunyat de tot tarreny de joc. Un fàstic.


12.-Què és per a tu el futbol? Aspectes positius i negatius.

Per mi és un esport d’equip on tots lluiten, juguen i disfruten per aconseguir un objectiu; guanyar. També és una manera de desconectar de la feina, del cada dia i de la rutina. També és important la competitivitat i saber que no només és un esport; també son sentiments d’una afició, d’uns entrenadors i d’uns jugadors.


13.-El tema lesions... com estàs?

A finals de la temporada anterior em vaig lesionar tot sol del genoll. Em vaig perdre els 6 o 7 partits últims (potser més i tot). Ho vaig passar malament, no m’agrada veure els partits des de fora. Per mala sort, això és el què faig ara doncs em vaig torçar el turmell fa unes setmanes de la manera més tonta... però m’estic recuperant!


14.-Ets dels veterans de l’equip, com et sents?

Orgullós de ser, almenys una mica, part de la història d’aquest petit gran club. Quan sigui un avi, recordaré tots aquests anys de futbol amb un somriure a la cara.


15.-Tens algun jugador com a referent?

De petit era en Hristo Stoichkov. Ara mateix, se’m cau la baba veient en Xavi i l’Iniesta. També en Gudjohnsen... un jugador incropès (tenia més futbol del què semblava a les botes!).


16.-Què valores més en un equip de futbol?

El bon ambient, sense cap mena de dubte.


17.-Què penses de la situació del club els últims anys?

Era una situació molt delicada. No crec exagerar gens al dir que, fa 2 temporades, l’equip de La Cabra casi desapareix. Ja sigui pels mals resultats o per la falta de jugadors, la situació va ser molt complicada. Malgrat tot i gracies a la gent que es va quedar i la gent que ha entrat de nou, aquest club segueix (per ara) endavant i amb força. I els mals resultats, al final, son el de menys. Tot i que guanyar de tant en tant s’agraeix la veritat...


18.-Quina penses que és la causa de les millores en els resultats d’ara?

Doncs ha entrat gent nova, amb moltes ganes. També els entrenaments han millorat i la implicació segueix sent màxima. Era qüestió de temps que l’esforç donés el seu fruit.


19.-Ets un dels creadors del bloc. Què ens en pots explicar? D’on va sorgir la idea?

Doncs... que va sorgir a l’inici de la temporada anterior. Veníem d’unes males temporades en què l’equip casi desapareix i al plantejar el nou any, volíem millorar la implicació de tothom i donar més ressò a l’equip a nivell comarcal. Juntament amb en David, i en Toni més tard, vàrem fer possible aquest bloc del què ens sentim molt orgullosos.


20.-Tens manies alhora de jugar? Segueixes algun ritual?

La veritat és que no tinc manies. Bé, de fet sí, en tinc una! Mirar al cel abans de començar el partit a veure si veig algun ocell... si en veig algun, o dos, tinc la sensació que la cosa anirà bé. Pot semblar una burrada... però ho és.


21.-Digues un bon company de l’equip.

En podria dir molts... de fet te’ls podria dir tots. Em sento molt bé en aquest equip.


22.-Un camp per jugar?

Sense cap mena de dubte, el de La Cabra. És un camp molt especial i malgrat ser de sorra, li agafes carinyu...


23.-Tens alguna cosa en contra dels àrbitres?

Ho dius per les cròniques sagnants, oi? Doncs... jo normalment no, però ells sí que sembla que ho tinguin amb el nostre club... o això sembla en molts partits. Però també hi ha àrbitres bons. Malgrat em pesi, al final del partit els hi acabo donant la mà a tots...


24.-Digues una virtut i un defecte teu al camp.

Virtut? Sempre busco un company per passar-li. Defecte? Sempre busco un company per passar-li, encara que estigui davant del porter completament sol. Per això el mister sempre em diu que me la jugui més, clar...


25.-Et veus involucrat en el món futbolístic molts anys més?

Això mai se sap! Després de la lesió de finals de l’any passat, em vaig plantejar deixar-ho (a vegades tinc la sensació que faig masses coses i que no atrapo ni la meitat), però mira, aquí em tens i amb més ganes que mai de fer una bona temporada!


26.-També dibuixes, és veritat?

Calla! Que encara em faran fer alguna tira còmica setmanal pel bloc!


27.- Què hi tens a la tauleta de nit?

Ara mateix un tou de llibres per llegir, 4 o 5... és que depèn del dia em ve de gust un o una altre... ah, i alguns còmics, com no.


28.-Sexe abans de jugar?

Abans de jugar fa com mandra. Millor estar pel partit, concentrat... que va! Sempre que es pugi, i tant!


Espai lliure de comentari:

Salut i Visca La Cabra!




4 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt guai l'entrevista. Lo millor: ets fan de Bee Gees!!!! "Mai got"

Aaaahh,aaaaahh, aaaaahh, aaaaahh, stayin alive, stayin alive!

Roger

Anònim ha dit...

A veure si dissabte als volts de les 4 de la tarda per Cantonigròs hi passa un bon ramat d´ocells....

En quant a la tira còmica setmanal, ja està tardant.

Dani no canviïs (bé, a sobre el camp has de ser més egoista).

Jordi Noguer

Anònim ha dit...

Bona tarda "cabretes"! O "cabrons"? O "cabrits"?
Bé, en qualsevol cas, des de Cantonigròs us enviem una salutació cordial, us felicitem per aquest blog tan collonut i us recordem que us esperem aquest dissabte per viure plegats "la pasión del fumbol".
Necessitem sortir del pou, així que arreplegarem tots els ocells fins que no acabi el partit.
Salut!

Anònim ha dit...

quin llam d'entrevista,i quin llam de jugador!!!!!!!!!!!!!!!!

espero que es recuperi aviat per poder gaudir dels seus pals ai vull dir dels seus gols!!!!!

tió